Reklama i druk
Advertisement
  • ViperPrint
  • Nasze Produkty
  • Lifestyle
  • Nowości
  • Zrób to sam
  • Kontakt
Brak wyników
View All Result
ViperPrint
  • ViperPrint
  • Nasze Produkty
  • Lifestyle
  • Nowości
  • Zrób to sam
  • Kontakt
Brak wyników
View All Result
Reklama i druk
Brak wyników
View All Result

Strona główna » Moc koloru w kreowaniu marki

Moc koloru w kreowaniu marki

22 września 2021
0
kolory w kreaowaniu marki

Kolor i stojące za nim psychologiczne aspekty wizualnego odbioru marek to szeroki temat, wykraczający poza samą warstwę estetyki i subiektywnych preferencji. Konteksty kulturowe, świadome i podświadome postrzeganie oraz wiedza o preferencjach zakupowych to najistotniejsze aspekty kreowania brandu. Wystarczy wspomnieć charakterystyczne żółte łuki McDonald’s czy czerwoną puszkę Coca-Coli – należą do ważnych elementów tożsamości marki.

Istnieje wiele badań dotyczących stosowania koloru, z których płynie jeden, wspólny wniosek. Kolory mają potężny i niekwestionowany wpływ na branding. Odpowiednio dobrane barwy mogą wyróżnić markę, przyciągnąć klientów i zbudować lojalność wobec marki, podczas gdy niewłaściwe kolory mogą stać się czynnikiem, który sprawi, że marka szybko zniknie z rynku. Aby stworzyć kompleksową i skuteczną tożsamość marki, trzeba dobrze dobrać kolor, biorąc pod uwagę przede wszystkim to, jakie barwy przyciągną uwagę grupy, do której skierowane są produkty czy usługi. Psychologia koloru ma szczególne znaczenie w sprzedaży detalicznej i może – w sposób wymierny i mierzalny – wpływać na decyzje zakupowe klientów.

 

kolory w druku

Atrakcyjność wizualna to klucz do sukcesu

Dla klientów kolor jest silnym czynnikiem motywującym do podjęcia decyzji o zakupie. Zdecydowana większość konsumentów bierze pod uwagę wygląd produktu podczas dokonywania zakupów. Dla dużej części z nich – nawet w sposób nieuświadomiony – kolor stanowi jeden z głównych czynników będących powodem zakupu danego produktu. Percepcja wzrokowa jest podstawowym zmysłem, na którym ludzie polegają – reagowanie na kolory jest zakodowane w naszych mózgach. Rozpoznanie koloru wywołuje zróżnicowaną serię reakcji, które wpływają na nastroje i emocje na poziomie podświadomości. Krótko mówiąc, kolor sprawia, że ludzie odczuwają emocje, a emocje przekładają się na konkretne decyzje zakupowe. Wyobraźcie sobie jakiś plakat uliczny który dzięki odpowiedniemu doborowi kolorów potrafi przyciągnąć wzrok. Kolor jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na atrakcyjność wizualną produktu. Dzięki wybraniu odpowiednich barw i spójnego schematu kolorystycznego dla całej identyfikacji wizualnej – obejmującej tożsamość marki, logo, projekty opakowań, kampanie reklamowe – tworzymy rozpoznawalność marki i wzmacniamy lojalność klientów, którzy, mówiąc najprościej, wracają do tego, co im się podoba.

 

Znaczenie barw – czy istnieje najpopularniejsza barwa?

Różne kolory wywołują określone nastroje i emocje, a w sposób pośredni pełnią również rolę informacyjną. Znaczenia kolorów często różnią się w zależności od wielu czynników, do których należą m. in. doświadczenia kulturowe, płeć, wiek, kontekst, indywidualne doświadczenia. Jednak podstawowe postrzeganie kolorów pozostaje dość spójne. Czerwony może oznaczać moc lub pasję, a nawet wywoływać reakcje fizjologiczne – szybsze oddychanie i zwiększoną częstość akcji serca. Kolor czerwony może być energiczny, agresywny, prowokujący, a nawet niebezpieczny – ale zawsze przyciąga uwagę. Jednak według różnych badań najpopularniejszym kolorem jest niebieski. Znajduje to odzwierciedlenie w działaniach wielu firm, które używają niebieskiego w swoich znakach firmowych. Niebieskie barwy są postrzegane jako uspokajające, chłodne, pogodne, stabilne – co jest powodem ich intensywnego stosowania w przypadku produktów i usług, w których bezpieczeństwo jest najważniejszym aspektem – takich, jak bankowość i media społecznościowe. Znaczenie zieleni często zależy od zastosowanego odcienia – podczas gdy lżejsze odcienie uspokajają, głębsze zielenie kojarzą się z bogactwem lub prestiżem. Jasne lub ciepłe żółcie wywołują uczucie szczęścia, optymizmu, życzliwości. Z kolei fiolet to kolor artystów, ale także barwa związana z monarchią. Róż to kolor kojarzący się z kobiecością, zmysłowością, zabawą… A co z bielą i czernią? Mogą być traktowane zarówno jako kolor akcentujący, ale także stanowiący główny wyróżnik linii produktów (np. linia akcesoriów Apple).

 

Czynniki, które wpływają na postrzeganie kolorów

Nie wszystkie kolory są postrzegane w ten sam sposób przez tych samych ludzi. Dwa z najważniejszych czynników wpływających na postrzeganie kolorów to kultura i płeć. Różnice kulturowe mogą stanowić wyzwanie dla marek, które chcą wzmocnić swoją międzynarodową widoczność i atrakcyjność. Podczas gdy niektóre z największych kulturowych podziałów w zakresie postrzegania kolorów zostały zredukowane, a nawet usunięte, dzięki powszechnemu dostępowi do Internetu, różnice te mogą nadal odgrywać rolę w kształtowaniu globalnej tożsamości marki. Na przykład zielony w Stanach Zjednoczonych przede wszystkim kojarzy się z dobrobytem, w Irlandii wywołuje dumę narodową, ale już we Francji jest często postrzegany jako niepożądany w przypadku projektów opakowań. Z kolei niebieski jest odbierany na całym świecie jako pozytywny i akceptowalny kolor. Różnice w percepcji kolorów nie ograniczają się do prostego „niebieskiego dla chłopców i różowego dla dziewczynek”. W rzeczywistości niebieski jest ulubieńcem mężczyzn i kobiet.

Znaczenie kolorów jest ważne podczas projektowania produktów typu wizytówki czy kalendarze , ale ważniejsze jest upewnienie się, że kolory są postrzegane jako odpowiednie dla filozofii marki. Płeć może być głównym czynnikiem przy wybieraniu kolorów. Jeśli docelowi odbiorcy to głównie mężczyźni, należy raczej unikać koloru fioletowego. Zielony lub niebieski to dobry wybór dla niemal każdej publiczności, a pastelowe barwy sprawdzą się w przypadku marki skierowanej do kobiet. Strategia ustalania cen również może wchodzić w grę przy wyborze kolorów marki. Czarny, granatowy, królewski fiolet oraz ciemna zieleń to powszechne wybory w przypadku produktów luksusowych. Pomarańcze i żółcie pojawiają się w przypadku ofert okazyjnych, szybkich transakcji. W ostatecznym rozrachunku wybór kolorów jest kluczowy dla udanej strategii promowania marki.

 

kolory w druku

5/5 - (2 votes)
Share120Tweet75
Viperprint

Viperprint

PowiązanePosty

Druk mateirałów reklamowych
O reklamie

Jak reklamować firmę?

26 lipca 2023

jektujeszNiezależnie od tego, czy prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą, czy dużą firmę warto zadbać o dobrą promocję i reklamę. Dzięki nim można zwiększyć rozpoznawalność biznesu i pokazać go w dobrym świetle. Istnieją różne materiały reklamowe. W ViperPrint dbamy o najwyższą...

Jak zorganizować event z sukcesem?
Lifestyle

Jak zorganizować event z sukcesem?

21 września 2021

Każda firma, zarówno ta, która stawia swoje pierwsze kroki jak i ta, która istnieje już od wielu lat, a czasem pokoleń - buduje i utrwala swój wizerunek firmy na rynku oraz więź z klientem w różny sposób. Z pewnością...

10 materiałów drukowanych dla e-commerce
O reklamie

10 materiałów reklamowych dla e-commerce

11 maja 2021

Drukowane materiały reklamowe to w dzisiejszych czasach uzupełnienie działań marketingowych większości sklepów internetowych. Teraz gdy większość sklepów przeniosła się do Internetu, a konkurencja jest coraz większa, warto się wyróżnić. Nie wystarczy już dobrze się zareklamować, ponieważ robią to wszyscy....

Mity o poligrafii
O reklamie

10 mitów o poligrafii, część 2

21 września 2021

      Druk i poligrafia to dziedziny, w których podobnie jak i w innych branżach roi się od spekulacji i stereotypów. Dzisiaj kontynuujemy dla Was opowieść o mitach w bliskiej nam branży poligraficznej.  Poniżej obalamy lub potwierdzamy kolejne...

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

O ViperPrint

Targi Reklamy, Lublin 2012 - przejęli nasze stoisko ;)

ViperPrint

Drukarnia Online

Cześć i witam na naszym blogu! Jesteśmy ViperPrint i od ponad 20 lat świadczymy usługi druku na najwyższym poziomie, co jest też naszą pasją i chcemy podzielić się z Tobą wiedzą, pomysłami i nowościami!

Popularne

  • tablet dla grafika

    Top 10 prezentów dla grafika

    323 shares
    Share 129 Tweet 81
  • Jakie winietki dla Pary Młodej wybrać?

    319 shares
    Share 128 Tweet 80
  • Ile kosztuje projekt etykiety?

    318 shares
    Share 127 Tweet 80
  • Voucher podarunkowy

    315 shares
    Share 126 Tweet 79
  • Najciekawsze darmowe fonty w stylu pisma odręcznego

    311 shares
    Share 124 Tweet 78

Kategorie

  • Fotografia (8)
  • Grafika (19)
  • Historia ViperPrint (4)
  • Lifestyle (31)
  • Nowości (18)
  • O reklamie (40)
  • Produkty (57)
  • Zrób to sam (1)

Instagram

  • Kalendarz biurkowy piramidka, czyli Twój pomocnik w planowaniu! Taki kalendarz może ułatwić Ci uporządkowanie Twoich zadań i obowiązków. Kalendarze biurkowe wpływają również pozytywnie na estetykę biurka lub stanowiska! Sprawdź 👉👉 https://www.viperprint.pl/produkt/KBR07?kalendarium-3-x-104-x-110-mm=tak&kalendarium-czerwono-czarne-51=tak
  • Planery dostosowane do każdego biurka! 🤓 Teraz biuwary dostępne są również w formacie A3 oraz A2, dzięki czemu Twoja przestrzeń może być lepiej zorganizowana. 🧑‍💻 Podkłady na biurko z kalendarzem to idealne rozwiązanie dla Twojej organizacji czasu. 😎⏱ 
https://www.viperprint.pl/produkt/PLN002
  • Kalendarze plakatowe z listwą, to prawdziwy HIT! 🤩 Wyróżnij swoją przestrzeń biurową lub prywatną własnym kalendarzem plakatowym! 🏠🏢 Sprawdź ofertę kalendarzy na 2024 rok na viperprint.pl
  • Prostota i funkcjonalność w jednym! Kalendarze jednodzielne na 2024 rok dostępne w super cenach! 😎 Jednodzielne kalendarze firmowe to skuteczna reklama przez cały rok!
#kalendarze #2024 #druk #supercena #jednodzielny #nowyrok
https://www.viperprint.pl/produkt/KJD01?kalendarium-290-x-190-mm=tak&kalendarium-290x190-standardowe=tak
  • Terminy dostarczania plików do plakatów wydłużone! ⏲ Wgraj plik do godziny 16:00, a my wyślemy Twoje plakaty już jutro! Jeśli czas goni bardziej niż zwykle, możesz skorzystać z opcji druku ekspresowego, w którym masz gwarancję wysłania plakatów tego samego dnia! ⏱🏎
  • Wakacje się już skończyły, ale Twój portfel dalej może mieć urlop! 😎 Plakaty w super cenach, zostają z nami na dłużej! Oszczędzaj na swojej reklamie z nami! 🦩
https://www.viperprint.pl/produkt/PLA003
  • Czas zapomnieć o starych terminach realizacji katalogów szytych! Teraz Twoje katalogi trafią w Twoje ręce jeszcze szybciej! Sprawdź również opcję druku ekspresowego na 👉 https://www.viperprint.pl/produkt/KSZ0001
  • Mat czy błysk? 🤨
Klejone czy spiralowane? 🤨 
Na te pytania będziecie musieli sobie odpowiedzieć, wybierając kalendarze biurkowe piramidki! Cena w tym przypadku nie gra roli, gdyż będzie ona taka sama, niezależnie od Waszego wyboru! Wybierajcie ulubione produktu, dostosowując opcje do Waszego projektu oraz preferencji! 😄 👉👉 
https://www.viperprint.pl/produkt/kalendarze-biurkowe/KBR08?kalendarium-3-x-104-x-110-mm=tak&kalendarium-czerwono-czarne-51=tak
  • Problem z wyborem kalendarza idealnego dla Ciebie? 🧐 Śpieszymy z pomocą! 🦸‍♂️ Oto nasze katalogi kalendarzowe na 2024 rok, w których znajdziecie wszystkie dostępne rodzaje kalendarzy. W katalogach znajdują się zdjęcia, wymiary, oraz cała specyfikacja techniczna. Pobierz wybrany katalog tutaj! 👉👉
https://www.viperprint.pl/katalog-kalendarze

Ostatnie wpisy

  • Dlaczego Katalogi Szyte Nadal Są Ważne w Erze Cyfrowej: Przykłady Skutecznych Kampanii
  • Sztuka Planowania z Wykorzystaniem Kalendarza Biurkowego: Porady dotyczące Skutecznego Zarządzania Czasem
  • Historia i Ewolucja Kalendarzy Biurkowych – Zanurz się w historię kalendarzy biurkowych
  • Wszystko co musisz wiedzieć o Kalendarzach Trójdzielnych: Rodzaje i Konstrukcja
  • Teczki Ofertowe i Dyplomowe w Działaniach Marketingowych: Jak Wykorzystać Je w Kampanii Reklamowej
  • Historia ViperPrint
  • Kontakt
Zadzwoń do Nas: +48 34 344 44 44

© 2024 ViperPrint - Premium DrukarniaOnline ViperPrint VipePrint. Design by DigitalBooster - Strony Internetowe, SEO i Marketing Online

Brak wyników
View All Result
  • ViperPrint
  • Nasze Produkty
  • Lifestyle
  • Nowości
  • Zrób to sam
  • Kontakt

© 2024 ViperPrint - Premium DrukarniaOnline ViperPrint VipePrint. Design by DigitalBooster - Strony Internetowe, SEO i Marketing Online