Drukowane materiały reklamowe to w dzisiejszych czasach uzupełnienie działań marketingowych większości sklepów internetowych. Teraz gdy większość sklepów przeniosła się do Internetu, a konkurencja jest coraz większa, warto się wyróżnić. Nie wystarczy już dobrze się zareklamować, ponieważ robią to wszyscy. Należy postawić na dodatkowe wartości. Dla dzisiejszych użytkowników sieci liczy się nie tylko cena, ale również obsługa po sprzedażowa, czy miły, zaskakujący gest ze strony e-sklepu. Jak więc wyróżnić się na tle konkurencji? Poniżej przedstawiamy materiały reklamowe TOP 10 produktów drukowanych, które mogą w tym pomóc.
Drukowane materiały reklamowe, które pomagają sprzedawać
1. Ulotki
Tak, tak chodzi o ulotki. Proste rozwiązanie, ale jakie skuteczne! Co możemy na takiej ulotce umieścić, posiadając sklep internetowy? Niemalże wszystko! Może to być podziękowanie za zakup i zachęta do kolejnego. Ulotka dodana do przesyłki może być reklamą innych produktów z oferty, np. z całkiem innej kategorii. Może zawierać również formularz zwrotu, który nasz klient powinien wypełnić podczas wypełniania procedury. Ulotka może zawierać pełne menu restauracji lub fast foodu, które prowadzimy. Można na niej umieścić dane siedziby, numer telefonu, a także informację o rabatach, czy programach lojalnościowych. Możemy pokusić się również o bardziej ambitne rozwiązanie. Na przykład o umieszczenie kodu QR, który prowadzi do filmu na YouTube, pełnej oferty naszego sklepu lub instrukcji obsługi produktu, który zakupił klient. Pomysłów na wykorzystanie tego niedrogiego nośnika może być bardzo wiele. Jedno jest pewne. Działa!
2. Wizytówki
Klasyczne wizytówki lub nieco bardziej ekstrawaganckie, nietuzinkowe. Sprawdzą się w zasadzie w każdej przesyłce. Zwłaszcza jeśli chcemy, aby klient pamiętał adres naszej witryny. Aktualnie nie jest to takie oczywiste. Konkurencja jest bardzo duża, a klienci coraz częściej wybierają formę zakupów bez logowania. Warto wspomóc pamięć klientów zapisując im nasze dane na wizytówce. Można również, tak jak w ulotkach, umieścić kod QR, który będzie prowadził do naszej strony internetowej. Elegancka wizytówka przykuje uwagę, a szansa na zachowanie jej przez klienta jest bardzo duża.
3. Vouchery
Jeden z najbardziej popularnych produktów w ostatnim czasie. Voucher, inaczej bon, to dokument, który uprawnia do zakupu usługi lub towaru w wyznaczonym czasie. Vouchery zwykle są przedpłacone, ale nie zawsze. W e-sklepie najczęściej są dodatkową formą rabatu. Kwota zawarta na bonie jest do wykorzystania podczas kolejnych zakupów. Czas na zrealizowanie bonu jest określony, jednak zwykle wchodzą w grę długie tygodnie, lub miesiące. Wszystko zależy od sklepu, czy oferowanej usługi. Taki voucher można dodać w zasadzie do każdego produktu, który oferujemy w sklepie on-line. Ciekawym rozwiązaniem są vouchery personalizowane, na których możemy wpisać imię naszego klienta. Personalizacja jest bardzo popularna, zyskuje na znaczeniu. Sprawia, że odbiorca utożsamia się z firmą, marką. Polecamy tego typu materiały reklamowe.
4. Worki reklamowe
Hit! Worki reklamowe od wielu sezonów są topowym produktem. Jak wykorzystać je w swoim sklepie on-line? Worki reklamowe można zamówić z własnym zadrukiem (!). W zależności od tego, jaką branżą się zajmujemy można je np. wstawić do swojego sklepu jako produkt. Czyli oferować w swoim asortymencie worki reklamowe z unikatowym nadrukiem. Może to być idealny gadżet, dla klientów, którzy dokonali zakupów za pewną kwotę. Można je wykorzystać jako worki do pakowania obuwia. Na worku można umieścić swoje logo i w ten sposób wpływać na zapamiętanie marki przez klientów.
5. Długopisy
Idealny gadżet, który sprawdzi się w zasadzie w każdej branży. W myśl zasady, długopisów nigdy dość, będzie to na pewno trafiony gadżet. Na długopisach można umieścić swoje logo, co daje dużą szansę na zapamiętanie nazwy firmy, przez klientów i ponowne zakupy. Długopis to upominek klasyczny, nigdy niewychodzący z mody. Paleta wyboru długopisów jest szeroka. Można wybrać bardziej ozdobne, z metalowymi elementami, lub touch peny z gumową końcówką do smartfonów. W ofercie znajdują się również plastikowe długopisy, które mają korzystniejszą cenę i sprawdzą się w przypadku zamówienia dużej ilości, dla wielu klientów. Tego typu długopisy również można grawerować. Fajny gadżet, który zmieści się w zasadzie w każdej przesyłce i niewiele waży.
6. Smycze
Smycze kojarzą się z eventami, targami, imprezami na świeżym powietrzu czy koncertami. Tego na chwilę obecną nam brakuje. Wierzymy jednak, że sytuacja się zmieni i znowu będziemy mogli wykorzystywać smycze, na wyżej wymienionych imprezach. Dla smyczy jest jednak alternatywa. Można je dodawać do wysyłek, jako gadżet. Smycze to kolejny produkt, który można znakować. Oznacza to, że na tym kawałku materiału można umieścić logo, nazwę i adres firmy, adres strony www, numer telefonu i tym podobne dane. Smycze doskonale sprawdzają się w firmach, domach prywatnych, towarzyszą nam w wielu dziedzinach życia. Często przypinane są na przykład do kluczy. Warto przemyśleć, czy ten gadżet nie jest idealnym rozwiązaniem dla naszego e-sklepu.
7. Katalogi
Katalogi, a być może cienkie broszury, to kolejna propozycja dla e-sklepu. W katalogu można przedstawić swoją ofertę nieco szerzej, bez efektu zmęczenia odbiorcy. Jest to jednak produkt, nad którym należy się nieco bardziej zastanowić. Nie należy on do najtańszych i bardziej sprawdzi się w droższych produktach lub w wąskich dziedzinach. Jest to jednak ciekawa alternatywa przedstawienia oferty, gdyż klient może wrócić do niej w każdej chwili, bez konieczności wchodzenia na stronę internetową. Katalog lub broszurę można dołożyć do paczki z zamówieniem. Możliwość przejrzenia może wywołać u odbiorcy chęć dokupienia kolejnej rzeczy. Często oglądanie katalogu w wersji papierowej, z ciekawymi alternatywami zaaranżowania produktu, jest formą relaksu dla odbiorcy oraz możliwością inspiracji.
8. Kalendarze
Jest to produkt sezonowy. Wysyłamy je klientom jako dodatek do prezentu świątecznego. Często są również głównym prezentem świątecznym. Rodzajów kalendarzy jest bardzo wiele. Począwszy od książkowych, poprzez trójdzielne, biurkowe, plakatowe, planszowe i wiele, wiele innych. Kalendarze to dobre rozwiązanie, jako produkt wyróżniający e-commerce. Zaletą tego typu rozwiązania jest długość życia tego produktu. Kalendarz pozostanie z odbiorcą prawdopodobnie przez cały kolejny rok. Nienachalna grafika, ciekawy projekt, zawierający logo i nazwę strony internetowej, nie będzie przytłaczał. Tym chętniej również zawiśnie na ścianie lub znajdzie swoje miejsce na biurku. Dodatkowo cały czas będzie przypominał klientowi o naszej marce.
9. Naklejki
Mały, niedrogi gadżet, który można dodać luzem do pudełka z zamówieniem. Bardzo fajna rzecz, jeśli prowadzimy sklep z zabawkami. Naklejki można traktować jako dodatkowy gratis czy bonus dla zamawiającego. Naklejki można również wykorzystać do zamykania pudełka z zamówieniem. Można na nich umieścić np. nazwę sklepu lub informację o wyprzedaży. Na naklejkach można zastosować kod QR prowadzący do profilu na Facebooku lub podstrony z rabatami. Możliwości na wykorzystanie tego produktu jest bardzo dużo.
10. Metki
Produkt do wykorzystania przede wszystkim w branży odzieżowej. Metki z własnym nadrukiem można umieścić na sprzedawanym ubraniu, jako dodatkową formę reklamy sklepu. Gama podłoży do metek jest duża. Można wybrać np. ekologiczne i całą stylizację przygotować w tej konwencji, która jest na czasie. Tego typu detale znakomicie prezentują się na sesjach fotograficznych produktów, którego finalnym efektem są zdjęcia, umieszczone na stronie internetowej sklepu.
Jakie materiały reklamowe pomogą sprzedawać?
W zasadzie każdy wyróżnik naszego e-sklepu może spowodować, że klient po raz kolejny złoży zamówienie. Należy jednak zdawać sobie sprawę, że materiały reklamowe, takie jak ciekawy gadżet, bon towarowy czy rabat nie zastąpią solidnego, na miarę ceny, produktu, jakości i obsługi. Tylko te połączone elementy gwarantują sukces. Zachęcamy do próbowania, weryfikowania i mierzenia skuteczności sprzedaży, na podstawie wybranych przez siebie elementów. Być może jedna z powyższych propozycji przypadnie klientom wyjątkowo do gustu. 🙂