Reklama i druk
Advertisement
  • ViperPrint
  • Nasze Produkty
  • Lifestyle
  • Nowości
  • Zrób to sam
  • Kontakt
Brak wyników
View All Result
ViperPrint
  • ViperPrint
  • Nasze Produkty
  • Lifestyle
  • Nowości
  • Zrób to sam
  • Kontakt
Brak wyników
View All Result
Reklama i druk
Brak wyników
View All Result

Strona główna » Czy ulotki są skuteczne? Zmierz to!

Czy ulotki są skuteczne? Zmierz to!

22 września 2021
2

Spróbujcie znaleźć w internecie wiarygodne statystyki dotyczące skuteczności kolportażu ulotek. Takie, gdzie jako źródło nie jest podane „według badań wielu znanych agencji reklamowych”, tylko konkretny instytut, najlepiej polski. Nie ma? Ano, nie ma. Ale można policzyć samemu. Zobaczmy, jak to zrobić.

Skuteczna kampania ulotkowa będzie dla każdego biznesu oznaczać coś innego. Są branże, które idealnie nadają się do tego typu reklamy, a są i takie, w których dotarcie do klienta za pomocą reklamy wizualnej będzie wymagało większych nakładów finansowych i precyzji w targetowaniu. Dlatego najlepiej zmierzyć skuteczność ulotek w kilku różnych kampaniach i dopiero na tej podstawie podjąć decyzję, czy i jakie działania kolportażowe są dla nas odpowiednie.

Dla jednych 3% klientów zainteresowanych daną reklamą to dużo, dla innych bardzo mało. Zobaczcie, jak różne są doświadczenia użytkowników jednego tylko forum (Signs.pl).

Znajomy prowadzi knajpę bengalską ‒ zrobił sobie ostatnio badanie 100k ulotek z kuponami rabatowymi. Odzew: w miesiąc 200 kuponów wróciło. Koszt ulotkowania 30‒45 GBP / 1000 szt. czyli ok 4000 GBP + druk. Sprzedaż z ulotek (średnie zamówienie 18 GBP) ‒ 3600 GBP. oczywiście można się spierać że część tych nowych klientów będzie zamawiać stale.
(Croydon)

Jeden z klientów postanowił sam przeprowadzić kolportaż. Ulotki mocowane za pomocą gumki do klamki. Na dworze dodatkowo woreczek strunowy. Roznosi je systematycznie sam z żoną i dziećmi. Jest zadowolony z efektów a całość cyklicznie powtarza co miesiąc.
(Levelup)

Odzew na ulotki wynosi 1‒3,8% nakładu. Co jest wynikiem bardzo kiepskim.
(DrukarniaMedia)

Co Ty chrzanisz? 1‒3,8% nakładu to kiepski odzew w przypadku ulotek? Powiedz to zaprzyjaźnionej firmie „sprzedaż i montaż okien”, która miesięcznie kolportuje 800k ulotek. Przy 1% to jest ponad 300 telefonów dziennie… Myślimy, liczymy, a nie wypisujemy bzdury.
(Cynik)

Handel, montaż okien PCV, rolet itp. 400 tys. ulotek co miesiąc (co 2 tygodnie po 200k szt.). Ulotki za każdym razem trafiają w te same miejsca, czyli babcia Gienia ma 24 ulotki rocznie. Oczywiście promocje „tylko do końca miesiąca” za każdym razem. Babcia Gienia je wyrzuca, bo nie chce nowych okien, ale po 2 latach docieplają jej budynek i nie wypada mieć starych okien, więc w końcu trafia po raz kolejny do niej ulotka, której nie wyrzuca… A ten handlarz twierdzi, że ulotki to podstawa w tym biznesie. Może chodzi o ilość.
(Cynik)

Na pierwszy rzut oka wydaje się, że gwarantem sukcesu jest wysoki nakład ulotek i systematyczność. Zobaczmy teraz, jak dokładniej zmierzyć skuteczność ulotek i rozmaitych kampanii reklamowych w ogóle. Uwaga: przykłady, którymi się posłużyłam, niekoniecznie odzwierciedlają realia ‒ dla uproszczenia będziemy operować zaokrąglonymi, optymistycznymi kwotami.

Weryfikacja klientów

Żeby zmierzyć, czy ulotki są skuteczne, trzeba najpierw jakoś rozróżnić klientów, którzy trafili do nas dzięki kampanii od tych, którzy pochodzą „z innych źródeł”. Najpopularniejsze sposoby to (w zależności od celu konwersji):

  • dołączenie do ulotki kuponu / kodu / hasła uprawniającego do uzyskania zniżki;
  • podanie na ulotce specjalnego, osobnego adresu e-mail / numeru telefonu do kontaktu;
  • stworzenie unikalnego landing page’a i podanie adresu na ulotce.

Można też po prostu obliczyć, o ile wzrosła liczba klientów, którzy w danym okresie czasu skorzystali z naszych usług. Jest to jednak metoda nieco mniej precyzyjna i działa tylko wtedy, gdy nie prowadzimy w danym czasie żadnej innej kampanii, znamy średnią miesięczną ilość odwiedzin sklepu i jest ona w miarę stała.

Konwersja

Konwersja to, najprościej rzecz biorąc, wykonanie przez odbiorcę reklamy określonej czynności, która z góry została założona jako cel tejże reklamy. Celem konwersji może być np. odwiedzenie sklepu lub strony internetowej, dokonanie zakupu, rejestracja na stronie, zapisanie się do newslettera, obejrzenie filmiku itd.

Wskaźnik konwersji to z kolei procent odbiorców danej reklamy, które dokonały konwersji. Wskaźnik ten liczy się za pomocą prostego wzoru:

(ilość osób, które dokonały konwersji ÷ ilość osób, do których dotarła reklama) x 100%

Przykład. Janusz prowadzi komis używanych części samochodowych. Chciał skłonić okolicznych mieszkańców do zakupów w swoim sklepie. Zamówił druk 10 000 ulotek oraz ich kolportaż. Każdy, kto odwiedził z ulotką jego komis  i dokonał zakupu, mógł otrzymać skrobaczkę do szyb gratis. Udało się rozkolportować cały nakład ulotek , a do Janusza zgłosiło się po skrobaczki 150 osób. Liczymy:

(150 : 10000) x 100% = 1,5% ‒ tyle wynosi wskaźnik konwersji.

Wynik teoretycznie taki sobie. Ale czy kampania przyniosła Januszowi korzyści finansowe? Odpowiedź na to pytanie przyniesie nam dopiero ROI.

ROI

ROI, czyli Return on Investment, to po prostu zwrot inwestycji. Szczególnie przydatny, kiedy robi się kilka kampanii zorientowanych na cel, jakim jest zakup. Porównanie ROI tych kampanii jest wymierną wskazówką, która strategia okazała się najbardziej efektywna i którą warto powtórzyć w przyszłości. Wzór na ROI to:

(zysk ‒ koszt) ÷ koszt x 100%

Przy czym 100% oznacza dwukrotny zwrot inwestycji, a 0% zwrot kosztów reklamy bez żadnych zysków finansowych.

Przykład. Osoby, które przyszły z ulotkami do Janusza, wydały u niego w sumie 19 500 zł (średnia wartość transakcji 130 zł). Po odliczeniu kosztów zakupu towaru, utrzymania sklepu itd. wyszło na czysto 10 000 zł zysku. Janusz zapłacił za skrobaczki do szyb po 1,5 zł za sztukę, wydał więc na nie w sumie 225 zł. Druk ulotek w ViperPrint kosztował go 242 zł za 10 000 szt. Do kolportażu zatrudnił dzieci sąsiadów i zapłacił im 500 zł. Liczymy.

Zysk netto: 10 000 zł.
Koszt: 225 zł + 242 zł + 500 zł = 967 zł
ROI: (10 000 zł ‒ 967 zł) ÷ 967 zł x 100% = 934%

Wow! Inwestycja w ulotki zwróciła się Januszowi ponad 10-krotnie. Można też policzyć ROI znacznie prościej:

zysk ÷ koszt

ROI: 10 000 zł ÷ 967 zł = 10,34 zł

Za każdą złotówkę wydaną na kampanię Janusz otrzymał 10 zł i 34 gr. Gdyby wynik był równy 1 zł, oznaczałoby to, że Janusz wyszedł na zero. Wynik poniżej złotówki wskazywałby, że kampania przyniosła straty.

Jaki z tego wniosek? Warto oszczędzać na dzieciach sąsiadów. Wskaźnik konwersji informuje nas o skuteczności reklamy tylko w szerszym kontekście, gdy mamy porównanie z innymi kampaniami o tym samym celu. Pozornie niska konwersja może oznaczać duży zwrot inwestycji. Tanie ulotki są bezpieczną inwestycją, bo nawet gdy na 10 000 osób naszą ofertą zainteresuje się 150, można odnieść niemały sukces.

5/5 - (3 votes)
Continue Reading
Share121Tweet76
Viperprint

Viperprint

PowiązanePosty

Druk mateirałów reklamowych
O reklamie

Jak reklamować firmę?

26 lipca 2023

jektujeszNiezależnie od tego, czy prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą, czy dużą firmę warto zadbać o dobrą promocję i reklamę. Dzięki nim można zwiększyć rozpoznawalność biznesu i pokazać go w dobrym świetle. Istnieją różne materiały reklamowe. W ViperPrint dbamy o najwyższą...

Jak zorganizować event z sukcesem?
Lifestyle

Jak zorganizować event z sukcesem?

21 września 2021

Każda firma, zarówno ta, która stawia swoje pierwsze kroki jak i ta, która istnieje już od wielu lat, a czasem pokoleń - buduje i utrwala swój wizerunek firmy na rynku oraz więź z klientem w różny sposób. Z pewnością...

10 materiałów drukowanych dla e-commerce
O reklamie

10 materiałów reklamowych dla e-commerce

11 maja 2021

Drukowane materiały reklamowe to w dzisiejszych czasach uzupełnienie działań marketingowych większości sklepów internetowych. Teraz gdy większość sklepów przeniosła się do Internetu, a konkurencja jest coraz większa, warto się wyróżnić. Nie wystarczy już dobrze się zareklamować, ponieważ robią to wszyscy....

Mity o poligrafii
O reklamie

10 mitów o poligrafii, część 2

21 września 2021

      Druk i poligrafia to dziedziny, w których podobnie jak i w innych branżach roi się od spekulacji i stereotypów. Dzisiaj kontynuujemy dla Was opowieść o mitach w bliskiej nam branży poligraficznej.  Poniżej obalamy lub potwierdzamy kolejne...

Komentarze 2

  1. marszalSTUDIO says:
    6 lat ago

    Fajny poradnik, moim zdaniem czasem ulotki mogą dobrze wpłynąć na promocję.

    Odpowiedz
  2. Roman says:
    5 lat ago

    Co prawda obecnie reklamy w internecie są dosyć popularne to takie tradycyjne rozwiązania jak ulotki reklamowe, banery lub inne tablice reklamowe są również często wykorzystywane. Muszę przyznać, że sam korzystam z takich rozwiązań i również wiele dają.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

O ViperPrint

Targi Reklamy, Lublin 2012 - przejęli nasze stoisko ;)

ViperPrint

Drukarnia Online

Cześć i witam na naszym blogu! Jesteśmy ViperPrint i od ponad 20 lat świadczymy usługi druku na najwyższym poziomie, co jest też naszą pasją i chcemy podzielić się z Tobą wiedzą, pomysłami i nowościami!

Popularne

  • tablet dla grafika

    Top 10 prezentów dla grafika

    323 shares
    Share 129 Tweet 81
  • Jakie winietki dla Pary Młodej wybrać?

    319 shares
    Share 128 Tweet 80
  • Ile kosztuje projekt etykiety?

    318 shares
    Share 127 Tweet 80
  • Voucher podarunkowy

    315 shares
    Share 126 Tweet 79
  • Najciekawsze darmowe fonty w stylu pisma odręcznego

    311 shares
    Share 124 Tweet 78

Kategorie

  • Fotografia (8)
  • Grafika (19)
  • Historia ViperPrint (4)
  • Lifestyle (31)
  • Nowości (18)
  • O reklamie (40)
  • Produkty (57)
  • Zrób to sam (1)

Instagram

  • Kalendarz biurkowy piramidka, czyli Twój pomocnik w planowaniu! Taki kalendarz może ułatwić Ci uporządkowanie Twoich zadań i obowiązków. Kalendarze biurkowe wpływają również pozytywnie na estetykę biurka lub stanowiska! Sprawdź 👉👉 https://www.viperprint.pl/produkt/KBR07?kalendarium-3-x-104-x-110-mm=tak&kalendarium-czerwono-czarne-51=tak
  • Planery dostosowane do każdego biurka! 🤓 Teraz biuwary dostępne są również w formacie A3 oraz A2, dzięki czemu Twoja przestrzeń może być lepiej zorganizowana. 🧑‍💻 Podkłady na biurko z kalendarzem to idealne rozwiązanie dla Twojej organizacji czasu. 😎⏱ 
https://www.viperprint.pl/produkt/PLN002
  • Kalendarze plakatowe z listwą, to prawdziwy HIT! 🤩 Wyróżnij swoją przestrzeń biurową lub prywatną własnym kalendarzem plakatowym! 🏠🏢 Sprawdź ofertę kalendarzy na 2024 rok na viperprint.pl
  • Prostota i funkcjonalność w jednym! Kalendarze jednodzielne na 2024 rok dostępne w super cenach! 😎 Jednodzielne kalendarze firmowe to skuteczna reklama przez cały rok!
#kalendarze #2024 #druk #supercena #jednodzielny #nowyrok
https://www.viperprint.pl/produkt/KJD01?kalendarium-290-x-190-mm=tak&kalendarium-290x190-standardowe=tak
  • Terminy dostarczania plików do plakatów wydłużone! ⏲ Wgraj plik do godziny 16:00, a my wyślemy Twoje plakaty już jutro! Jeśli czas goni bardziej niż zwykle, możesz skorzystać z opcji druku ekspresowego, w którym masz gwarancję wysłania plakatów tego samego dnia! ⏱🏎
  • Wakacje się już skończyły, ale Twój portfel dalej może mieć urlop! 😎 Plakaty w super cenach, zostają z nami na dłużej! Oszczędzaj na swojej reklamie z nami! 🦩
https://www.viperprint.pl/produkt/PLA003
  • Czas zapomnieć o starych terminach realizacji katalogów szytych! Teraz Twoje katalogi trafią w Twoje ręce jeszcze szybciej! Sprawdź również opcję druku ekspresowego na 👉 https://www.viperprint.pl/produkt/KSZ0001
  • Mat czy błysk? 🤨
Klejone czy spiralowane? 🤨 
Na te pytania będziecie musieli sobie odpowiedzieć, wybierając kalendarze biurkowe piramidki! Cena w tym przypadku nie gra roli, gdyż będzie ona taka sama, niezależnie od Waszego wyboru! Wybierajcie ulubione produktu, dostosowując opcje do Waszego projektu oraz preferencji! 😄 👉👉 
https://www.viperprint.pl/produkt/kalendarze-biurkowe/KBR08?kalendarium-3-x-104-x-110-mm=tak&kalendarium-czerwono-czarne-51=tak
  • Problem z wyborem kalendarza idealnego dla Ciebie? 🧐 Śpieszymy z pomocą! 🦸‍♂️ Oto nasze katalogi kalendarzowe na 2024 rok, w których znajdziecie wszystkie dostępne rodzaje kalendarzy. W katalogach znajdują się zdjęcia, wymiary, oraz cała specyfikacja techniczna. Pobierz wybrany katalog tutaj! 👉👉
https://www.viperprint.pl/katalog-kalendarze

Ostatnie wpisy

  • Dlaczego Katalogi Szyte Nadal Są Ważne w Erze Cyfrowej: Przykłady Skutecznych Kampanii
  • Sztuka Planowania z Wykorzystaniem Kalendarza Biurkowego: Porady dotyczące Skutecznego Zarządzania Czasem
  • Historia i Ewolucja Kalendarzy Biurkowych – Zanurz się w historię kalendarzy biurkowych
  • Wszystko co musisz wiedzieć o Kalendarzach Trójdzielnych: Rodzaje i Konstrukcja
  • Teczki Ofertowe i Dyplomowe w Działaniach Marketingowych: Jak Wykorzystać Je w Kampanii Reklamowej
  • Historia ViperPrint
  • Kontakt
Zadzwoń do Nas: +48 34 344 44 44

© 2024 ViperPrint - Premium DrukarniaOnline ViperPrint VipePrint. Design by DigitalBooster - Strony Internetowe, SEO i Marketing Online

Brak wyników
View All Result
  • ViperPrint
  • Nasze Produkty
  • Lifestyle
  • Nowości
  • Zrób to sam
  • Kontakt

© 2024 ViperPrint - Premium DrukarniaOnline ViperPrint VipePrint. Design by DigitalBooster - Strony Internetowe, SEO i Marketing Online