Reklama i druk
Advertisement
  • ViperPrint
  • Nasze Produkty
  • Lifestyle
  • Nowości
  • Zrób to sam
  • Kontakt
Brak wyników
View All Result
ViperPrint
  • ViperPrint
  • Nasze Produkty
  • Lifestyle
  • Nowości
  • Zrób to sam
  • Kontakt
Brak wyników
View All Result
Reklama i druk
Brak wyników
View All Result

Strona główna » ATL, BTL, POS, PERSONAL BRANDING… Te pojęcia musisz znać

ATL, BTL, POS, PERSONAL BRANDING… Te pojęcia musisz znać

22 września 2021
0

Zamawiając druk bądź zlecając projekt materiałów reklamowych, warto znać najważniejsze pojęcia marketingowe. Natkniemy się na nie na stronach internetowych drukarni, agencji reklamowych, projektantów, grafików… Czym się różni marketing BTL od ATL? Do czego służą materiały POS? Czym jest personal branding i jak go skutecznie realizować dzięki drukowanym materiałom marketingowym? Wyjaśniamy!

 

Czy bez marketingu firma nie istnieje?

Samo pojęcie „marketing” pochodzi ze Stanów Zjednoczonych. Marketing to nie teoretyczne zasady, ale praktyczne sposoby postępowania firm, które dzięki odpowiedniej promocji zyskały i zyskują przewagę na konkurencyjnych rynkach, a w konsekwencji odnoszą sukcesy w kraju i za granicą. W warunkach ciągłej rywalizacji gospodarczej bez odpowiednio dobranej strategii marketingowej przedsiębiorstwo ma niewielkie szanse na rozwój. W klasycznym ujęciu marketing polega na odpowiednim planowaniu, koordynowaniu oraz kontroli wszystkich działań firmy, nakierowanych na aktualne i potencjalne rynki. W szerokim ujęciu marketing jest procesem społeczny i zarządczym. Dzięki niemu jednostki i grupy poprzez wymianę dóbr, dostają to, czego potrzebują. Strategie marketingowe korzystają z różnych instrumentów i narzędzi, umożliwiających przedsiębiorstwu osiągnięcie pewnej pozycji na rynku – i utrzymanie jej.

 

Rynek korzyści

Każda firma pragnie osiągać korzyści, a są one większe, jeśli Klienci będą zadowoleni. Aby to się stało, trzeba posiadać wiedzę na temat swoich konsumentów, jego oczekiwań i zachowań. Dlatego do najważniejszych zasad marketingu należy zasada badania rynku – dokładnego poznania Klienta. Kolejne ważne zasady to celowy wybór, kształtowanie rynku, zintegrowane oddziaływanie na rynek oraz kontrola skuteczności działań marketingowych. Narzędzia i strategie marketingowe posiadają wiele anglojęzycznych skrótów i określeń. Jednym z przykładów takich nazw jest ATL i BTL.

 

Above the line

ATL to skrót od angielskiego „above the line”, co oznacza ponad linią. To nazwa strategii marketingowej skierowanej do odbiorcy masowego, anonimowego. Głównymi narzędziami ATL są: prasa, telewizja, radio, reklamy kinowe, plakaty, reklama zewnętrzna (np. billboardy), reklama wewnętrzna. W klasycznym rozumieniu ATL to wszystkie działania masowe skierowane do szerokiego grona odbiorców.

 

Below the line

BTL, czyli skrót od angielskiego „below the line” (poniżej linii), jest strategią bardziej spersonalizowaną, skierowaną do określonego odbiorcy. Tym odbiorcą jest konsument wyselekcjonowany, posiadający określony profil i cechy, do których dostosowano odpowiednie formy przekazu. Celem selekcji jest wybranie spośród potencjalnych Klientów tych, którzy będą najbardziej zainteresowani daną usługą czy produktem. Zwiększa to celowość przekazu.

 

Klasyczne podziały a rozwój mediów

Współcześnie tradycyjny podział na materiały ATL i BTL traci na znaczeniu. Specjaliści w dziedzinie marketingu najczęściej potrafią określić, jaka grupa docelowa odbierze ich przekaz, nawet jeśli medium stanowi telewizja czy radio, ponieważ narzędzia z kategorii ATL również pozwalają w pewnym stopniu spersonalizować przekaz. W przypadku reklamy telewizyjnej sama emisja spotu o określonej godzinie lub podczas określonego programu telewizyjnego to forma selekcji odbiorców. Zamieszczenie reklamy w specjalistycznym branżowym czasopiśmie (np. rolniczym) także oznacza zawężenie grupy docelowej, a więc przestaje być typowym marketingiem ATL. Z kolei korzystanie z materiałów BTL, takich jak ulotki czy broszury, również przestaje być spersonalizowanym działaniem, jeśli materiały te trafiają do skrzynek pocztowych anonimowych adresatów. Wówczas jest to kampania masowa. Podobnie sprawa wygląda w przypadku mailingu. Jak widać, granica między ATL i BTL jest cienka.

 

Narzędzia ATL i BTL

Do form ATL zalicza się wszelkie środki masowego przekazu. Wśród narzędzi używanych w strategiach BTL znajdują się takie materiały, jak POS (ang. Point of Sale), ulotki, wobblery, naklejki, gadżety firmowe. Do narzędzi BTL można zaliczyć również ambient marketing, czyli marketing kreatywny, a więc wszelkie działania niestandardowe, jak performance, marketing viralowy, happeningi oraz czynności z zakresu PR (Public Relations) czy Direct Mailing.

 

POS, czyli najlepszy przyjaciel sprzedawcy

Do materiałów POS zaliczamy materiały przeznaczone na ladę (dyspensery, standy), materiały na półkę (wobblery, shelf-linery, linery poziome, toppery), materiały na sufit (flagietka, wiszące materiały z logo produktu), materiały na podłogę (owijki paletowe, pole sign, display, stoiska prezentacyjno-degustacyjne, roll-upy, naklejki podłogowe) oraz materiały reklamowe innego typu, jak lightboxy czy infokioski.

 

Marka osobista

W kontekście drukowanych materiałów reklamowych możemy w ostatnim czasie natknąć się na jeszcze jedno pojęcie. Personal branding, czyli budowanie marki osobistej, to stosunkowo nowy termin, w ogólnym rozumieniu oznaczający działania skierowane na promowanie siebie i swojego wizerunku. Niezależnie od tego, czy jesteś dziennikarzem, sprzedawcą, biznesmenem, budowlańcem, personal branding pomoże zwiększyć Twoje zarobki i wesprze rozwój zawodowy. Personal branding przynosi realne korzyści w praktycznie każdym zawodzie. Gdy budujesz markę, zarówno osobistą, jak i całej firmy, każdy detal jest istotny. Do najpopularniejszych materiałów drukowanych pomagających w budowaniu marki osobistej należą wizytówki. To jeden z podstawowych punktów styczności naszej marki z klientem. Dobrze przemyślana, kreatywna wizytówka świetnie wspiera budowanie wizerunku.

5/5 - (2 votes)
Share122Tweet76
Viperprint

Viperprint

PowiązanePosty

Druk mateirałów reklamowych
O reklamie

Jak reklamować firmę?

26 lipca 2023

jektujeszNiezależnie od tego, czy prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą, czy dużą firmę warto zadbać o dobrą promocję i reklamę. Dzięki nim można zwiększyć rozpoznawalność biznesu i pokazać go w dobrym świetle. Istnieją różne materiały reklamowe. W ViperPrint dbamy o najwyższą...

Jak zorganizować event z sukcesem?
Lifestyle

Jak zorganizować event z sukcesem?

21 września 2021

Każda firma, zarówno ta, która stawia swoje pierwsze kroki jak i ta, która istnieje już od wielu lat, a czasem pokoleń - buduje i utrwala swój wizerunek firmy na rynku oraz więź z klientem w różny sposób. Z pewnością...

10 materiałów drukowanych dla e-commerce
O reklamie

10 materiałów reklamowych dla e-commerce

11 maja 2021

Drukowane materiały reklamowe to w dzisiejszych czasach uzupełnienie działań marketingowych większości sklepów internetowych. Teraz gdy większość sklepów przeniosła się do Internetu, a konkurencja jest coraz większa, warto się wyróżnić. Nie wystarczy już dobrze się zareklamować, ponieważ robią to wszyscy....

Mity o poligrafii
O reklamie

10 mitów o poligrafii, część 2

21 września 2021

      Druk i poligrafia to dziedziny, w których podobnie jak i w innych branżach roi się od spekulacji i stereotypów. Dzisiaj kontynuujemy dla Was opowieść o mitach w bliskiej nam branży poligraficznej.  Poniżej obalamy lub potwierdzamy kolejne...

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

O ViperPrint

Targi Reklamy, Lublin 2012 - przejęli nasze stoisko ;)

ViperPrint

Drukarnia Online

Cześć i witam na naszym blogu! Jesteśmy ViperPrint i od ponad 20 lat świadczymy usługi druku na najwyższym poziomie, co jest też naszą pasją i chcemy podzielić się z Tobą wiedzą, pomysłami i nowościami!

Popularne

  • tablet dla grafika

    Top 10 prezentów dla grafika

    323 shares
    Share 129 Tweet 81
  • Jakie winietki dla Pary Młodej wybrać?

    319 shares
    Share 128 Tweet 80
  • Ile kosztuje projekt etykiety?

    318 shares
    Share 127 Tweet 80
  • Voucher podarunkowy

    315 shares
    Share 126 Tweet 79
  • Najciekawsze darmowe fonty w stylu pisma odręcznego

    311 shares
    Share 124 Tweet 78

Kategorie

  • Fotografia (8)
  • Grafika (19)
  • Historia ViperPrint (4)
  • Lifestyle (31)
  • Nowości (18)
  • O reklamie (40)
  • Produkty (57)
  • Zrób to sam (1)

Instagram

  • Kalendarz biurkowy piramidka, czyli Twój pomocnik w planowaniu! Taki kalendarz może ułatwić Ci uporządkowanie Twoich zadań i obowiązków. Kalendarze biurkowe wpływają również pozytywnie na estetykę biurka lub stanowiska! Sprawdź 👉👉 https://www.viperprint.pl/produkt/KBR07?kalendarium-3-x-104-x-110-mm=tak&kalendarium-czerwono-czarne-51=tak
  • Planery dostosowane do każdego biurka! 🤓 Teraz biuwary dostępne są również w formacie A3 oraz A2, dzięki czemu Twoja przestrzeń może być lepiej zorganizowana. 🧑‍💻 Podkłady na biurko z kalendarzem to idealne rozwiązanie dla Twojej organizacji czasu. 😎⏱ 
https://www.viperprint.pl/produkt/PLN002
  • Kalendarze plakatowe z listwą, to prawdziwy HIT! 🤩 Wyróżnij swoją przestrzeń biurową lub prywatną własnym kalendarzem plakatowym! 🏠🏢 Sprawdź ofertę kalendarzy na 2024 rok na viperprint.pl
  • Prostota i funkcjonalność w jednym! Kalendarze jednodzielne na 2024 rok dostępne w super cenach! 😎 Jednodzielne kalendarze firmowe to skuteczna reklama przez cały rok!
#kalendarze #2024 #druk #supercena #jednodzielny #nowyrok
https://www.viperprint.pl/produkt/KJD01?kalendarium-290-x-190-mm=tak&kalendarium-290x190-standardowe=tak
  • Terminy dostarczania plików do plakatów wydłużone! ⏲ Wgraj plik do godziny 16:00, a my wyślemy Twoje plakaty już jutro! Jeśli czas goni bardziej niż zwykle, możesz skorzystać z opcji druku ekspresowego, w którym masz gwarancję wysłania plakatów tego samego dnia! ⏱🏎
  • Wakacje się już skończyły, ale Twój portfel dalej może mieć urlop! 😎 Plakaty w super cenach, zostają z nami na dłużej! Oszczędzaj na swojej reklamie z nami! 🦩
https://www.viperprint.pl/produkt/PLA003
  • Czas zapomnieć o starych terminach realizacji katalogów szytych! Teraz Twoje katalogi trafią w Twoje ręce jeszcze szybciej! Sprawdź również opcję druku ekspresowego na 👉 https://www.viperprint.pl/produkt/KSZ0001
  • Mat czy błysk? 🤨
Klejone czy spiralowane? 🤨 
Na te pytania będziecie musieli sobie odpowiedzieć, wybierając kalendarze biurkowe piramidki! Cena w tym przypadku nie gra roli, gdyż będzie ona taka sama, niezależnie od Waszego wyboru! Wybierajcie ulubione produktu, dostosowując opcje do Waszego projektu oraz preferencji! 😄 👉👉 
https://www.viperprint.pl/produkt/kalendarze-biurkowe/KBR08?kalendarium-3-x-104-x-110-mm=tak&kalendarium-czerwono-czarne-51=tak
  • Problem z wyborem kalendarza idealnego dla Ciebie? 🧐 Śpieszymy z pomocą! 🦸‍♂️ Oto nasze katalogi kalendarzowe na 2024 rok, w których znajdziecie wszystkie dostępne rodzaje kalendarzy. W katalogach znajdują się zdjęcia, wymiary, oraz cała specyfikacja techniczna. Pobierz wybrany katalog tutaj! 👉👉
https://www.viperprint.pl/katalog-kalendarze

Ostatnie wpisy

  • Dlaczego Katalogi Szyte Nadal Są Ważne w Erze Cyfrowej: Przykłady Skutecznych Kampanii
  • Sztuka Planowania z Wykorzystaniem Kalendarza Biurkowego: Porady dotyczące Skutecznego Zarządzania Czasem
  • Historia i Ewolucja Kalendarzy Biurkowych – Zanurz się w historię kalendarzy biurkowych
  • Wszystko co musisz wiedzieć o Kalendarzach Trójdzielnych: Rodzaje i Konstrukcja
  • Teczki Ofertowe i Dyplomowe w Działaniach Marketingowych: Jak Wykorzystać Je w Kampanii Reklamowej
  • Historia ViperPrint
  • Kontakt
Zadzwoń do Nas: +48 34 344 44 44

© 2024 ViperPrint - Premium DrukarniaOnline ViperPrint VipePrint. Design by DigitalBooster - Strony Internetowe, SEO i Marketing Online

Brak wyników
View All Result
  • ViperPrint
  • Nasze Produkty
  • Lifestyle
  • Nowości
  • Zrób to sam
  • Kontakt

© 2024 ViperPrint - Premium DrukarniaOnline ViperPrint VipePrint. Design by DigitalBooster - Strony Internetowe, SEO i Marketing Online