Każdego dnia w pracy biurowej niezależnie od branży istnieje konieczność wystosowania pisma bądź to handlowego z ofertą lub urzędowego, lub zakupowego. Każdy chciałby by takie pismo identyfikowało firmę, w której pracuje, a jednocześnie wyróżniało ją na tle innych. Doskonałym pomysłem jest zastosowanie papieru firmowego.
Co to jest właściwie papier firmowy?
Papier firmowy to nic innego jak przykład reklamy, za pomocą której przekazujemy odbiorcy
w delikatny, subtelny sposób informacje na temat naszej firmy, a jednocześnie skutecznie
wyróżniamy naszą markę.
Co zyskujemy stosując papier firmowy?
Pierwsza korzyść płynąca z zastosowania papieru firmowego to elementy identyfikacji
wizualnej firmy, a więc logo oraz podstawowe informacje, takie jak adres i dane kontaktowe.
Osoba korzystająca z takiego pisma zwróci uwagę na te dane, które zapadną jej w pamięć
na długo i ponadto będzie lepiej kojarzył sprawy czy też oferty handlowe, a nawet będzie
łatwiej mu znaleźć dokument w segregatorze.
Po drugie przemyślana grafika i niezbędne dane Twojej firmy na papierze firmowym
pozwalają na promocję Twojej marki w sposób subtelny.
W codziennym życiu jesteśmy nasyceni reklamą, często jest ona agresywna, mamy jej przesyt. W zestawieniu z taką
reklamą, papier firmowy to delikatny sposób dopełniający rozpoznawalność Twojej firmy.
Zastosowanie papieru firmowego, obok wizytówek czy ulotek to w takim razie niezbędne
minimum, które jest konieczne już na początku prowadzenia biznesu i nie tylko.
Po trzecie korzystanie z papieru firmowego znacznie podnosi prestiż Twojej firmy.
Wydrukowane oferty handlowe, faktury czy pisma urzędowe prezentują się profesjonalnie, wzbudzają zaufanie u odbiorcy. Papier firmowy podwyższa wiarygodność u potencjalnego
klienta czy kontrahenta lub w urzędzie, jest świetnym nośnikiem informacji dla wspólników
w biznesie, których oczekiwaniom chcemy sprostać.
Po czwarte po papier firmowy warto sięgać, gdyż jest to rozwiązanie uniwersalne,
niezależnie czy potrzebujesz napisać oficjalny dokument, korespondencje w firmie, ofertę
handlową, zamówienia, pisma urzędowe itp.
Po piąte papier firmowy to minimalistyczny nośnik informacji o Twojej firmie, a takie
rozwiązanie wnosi elegancję do korespondencji międzyzakładowej oraz
wewnątrzzakładowej.
Jaki papier wybrać dla papieru firmowego?
Papier firmowy najczęściej drukowany jest na podłożu offset 90 g, czyli na podłożu o
gładkiej powierzchni większej bieli niż zwykły papier ksero. Należy pamiętać, że przy
niższej gramaturze, papier może być cienki, dlatego też możesz wybrać papier o wyższej gramaturze, ale sztywniejszy tj. offset 170 g.
Jak zaprojektować papier firmowy?
Papier firmowy powinien być tak zaprojektowany, by zawierał wszystkie potrzebne dane
zgodnie z obowiązującymi zasadami tworzenia papieru firmowego, takie jak w przypadku
spółki – firmę spółki, jej siedzibę i adres, oznaczenie sądu rejonowego, w którym
przechowywana jest dokumentacja spółki oraz numer, pod którym jest wpisana do
rejestru, numer identyfikacji podatkowej (NIP), wysokość kapitału zakładowego.
Należy przy projektowaniu pamiętać o minimum potrzebnych informacji, aby ich zbyt duża ilość lub też
elementy graficzne nie odwróciły uwagi odbiorcy i by po prostu mógł on się skupić na
najważniejszym meritum sprawy. Projekt powinien być symetryczny, spójny z wizerunkiem
Twojej firmy.
Najczęściej spotykane dane na papierze firmowym to logo, nazwa firmy,
podstawowe dane firmy w tym kontaktowe ewentualnie hasło reklamowe.
Papier firmowy odpowiednio zaprojektowany pełnił będzie w Twojej firmie wiele
funkcji, począwszy od tej praktycznej i reklamowej, po tą najważniejszą, czyli budowa
tożsamości marki na rynku biznesowym. Przy projektowaniu papieru firmowego nie
zapomnij, by zawierał on wszystkie niezbędne dane, wybierz właściwy rodzaj podłoża, zleć
do druku i korzystaj z jego funkcjonalności już dziś!