Zbliża się wyjątkowy czas dla nas wszystkich. Czas miłości, radości, rodzinnych spotkań, choć w tym roku zapewne bardziej ograniczonych, ale i czas prezentów. Ostatnie miesiące wpłynęły na nas znacznie, na nasze wybory, decyzje, postrzeganie świata. Również w biznesach, firmach, dużo się pozmieniało. Świat jeszcze szybciej i dynamiczniej przeniósł się do Internetu. E-commerce przeżywa potężny boom i w zasadzie nie wyobrażamy sobie już, aby ten trend mógł się odwrócić.
Rozwój sprzedaży w Internecie jest jeszcze bardziej widoczny. W sieci kupujemy już w zasadzie wszystko. Począwszy od malutkich przydasiów po sprzęt agd. Powoli zaczyna się również świąteczna gorączka zakupów prezentowych. Mimo otwarcia galerii handlowych, zapewne wielu z nas prezenty dla najbliższych zakupi w sieci. Oferta sklepów internetowych jest olbrzymia, a co najważniejsze staje się coraz ciekawsza dzięki profesjonalnej prezentacji produktów.
A co z prezentami dla naszych klientów i kontrahentów biznesowych? Czy tutaj również warto postawić na zakupy w Internecie? Warto, a dlaczego? Poniżej kilka powodów:
- Zakupy w większej ilości zazwyczaj wiążą się z niższą ceną.
- Koszt przesyłki jest tylko jeden lub nie ma go wcale (zakupy powyżej danej kwoty często posiadają wysyłkę gratis).
- Zamówione upominki świąteczne zostaną dostarczone na wskazany adres, bez konieczności wychodzenia z domu lub z biura.
- Wybór akcesoriów jest bardzo duży i mamy pewność, że zamówione przez nas prezenty będą w odpowiedniej ilości (stany magazynowe sklepów internetowych są zazwyczaj bardzo duże).
- Dodatkowo można skorzystać z podpowiedzi, jakich w sieci jest mnóstwo, odpowiadających na pytanie, co tak naprawdę warto kupić klientowi w prezencie świątecznym?
Jaki powinien być prezent świąteczny?
Wybór upominków nie jest prosty. Zdarza się często, że prezenty nie są trafione. Czy można jednak tego uniknąć? Raczej nie. Możemy się jednak starać, aby było jak najlepiej. Koniec końców liczy się gest i pamięć. Wybór prezentu dla klienta jest tym bardziej trudny. Prezent raczej nie powinien być osobisty. Nie powinien być również nachalny, choć warto subtelnie podkreślić, od kogo został przekazany. Idealnie by było, aby towarzyszył naszemu klientowi przez cały rok, przypominając o naszej marce.
Pomysły na prezenty świąteczne dla klientów
- Kalendarz
Wybór jak najbardziej oczywisty z racji naszej branży, ale również obiektywny. Tradycyjny kalendarz nadal jest doceniany. Jest to prezent praktyczny, do wykorzystania przez cały rok. Mamy również pewność, że nie zostanie porzucony i zapomniany, a wraz z nim nasza marka. Możemy wybrać kalendarz wiszący typu trójdzielny lub czterodzielny, ale możemy także postawić na wersje książkowe czy zeszytowe. W tym produkcie jest jednak pewna pułapka. Postarajmy się ograniczać w reklamowaniu swojej branży, marki, produktów, na tego typu upominku. Subtelny, tekst i logo zgrane z ciekawym projektem wystarczą w zupełności, aby kalendarz pozostał z klientem na cały kolejny rok.
- Kosz ze słodyczami
Prezent kosztowny, ale niezwykle efektowny. Dodatkowym atutem jest możliwość zakupienia takiego upominku już w całości przygotowanego. Wystarczy dodać bilecik z życzeniami oraz logo i prezent gotowy. Składy takich koszy są bardzo różne, można przebierać również w ich rozmiarach oraz markach. Wadą takiego rozwiązania jest jednak to, że zawartość kosza znika jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki.
- Trunki w ładnym opakowaniu
Dla niektórych może być to prezent kontrowersyjny, ale kto tu mówi, że musi być alkoholowy? ? Nalewki, soki, wina, mogą być własnej roboty lub zakupione. Ładna, nietuzinkowa butelka, z możliwością ponownego wykorzystania, zapakowana w pudełko lub typową torbę na wino z naszym logo ucieszy z pewnością każdego klienta. Ciekawym pomysłem jest również naklejenie własnoręcznie zaprojektowanej etykiety, to zdecydowanie podniesie walory upominku. W tym rozwiązaniu warto jednak pamiętać o prawidłowym zabezpieczeniu prezentu do wysyłki, aby nie zostały z niego wyłącznie okruchy szkła.
- Czekoladki i kartka z życzeniami
Dla nieco mniejszych budżetów lub jeśli macie wielu klientów i nie chcecie nikogo pominąć, fajnym rozwiązaniem są czekoladki, które każdy lubi oraz kartka świąteczna, która pozostawi miłe wrażenie na cały okres świąteczny i noworoczny. Na kartce pocztowej najlepiej sprawdzą się samodzielnie skomponowane życzenia świąteczne. Ważna jest również personalizacja, która sprawi, że odbiór życzeń będzie bardziej osobisty. Liczy się pamięć, a dodatkowe pudełeczko czekoladek do porannej kawy, to coś, co każdy z pewnością doceni.
- Długopis lub pióro
Dystyngowany, elegancki prezent. Cena zależy od jakości produktu oraz tego, na jaki przybór do pisania się zdecydujemy. Długopis najlepiej wybrać z grawerem, na którym można umieścić ciekawą sentencję lub aforyzm oraz nasze logo. Pióro jest droższe i nie każdy docenia zalety pisania nim, jest to jednak prezent na bardzo wysokim poziomie. Niezależnie od tego, czy wybierzemy długopis, czy pióro, ważne, aby było ładnie zapakowane.
- Ozdoby na choinkę
Wykonane ze sklejki można zakupić np. w kształcie choinki, bombki, anioła itp. Wybór jest szeroki. Każdy taki upominek jest zapakowany w folię i opatrzony spersonalizowanymi życzeniami oraz logo. Zaletą takiego rozwiązania jest niska cena upominku oraz zaoszczędzony czas, ponieważ tutaj spędzamy go wyłącznie na wyborze ozdoby. Wady? Jest z klientem wyłącznie w okresie świątecznym, a nasze logo znajduje się wyłącznie na bileciku, który z dużą dozą prawdopodobieństwa trafi do kosza wraz z folią. Aby temu zapobiec, można wybrać ofertę z wypalanymi w sklejce życzeniami.
Czy przekazywanie prezentów świątecznych klientom to dobry pomysł?
Tak! Zawsze fajnie jest dostać upominek, choćby malutki, a taki gest sprawia, że marka, która upominek przekazała, miło kojarzy się przez cały kolejny rok. Warto myśleć o innych, warto podtrzymywać relacje z klientami i kontrahentami. Ten rok pokazał nam, że solidarność i wspólna praca, pomaganie sobie w trudnościach sprawiają, że jesteśmy silni.
Te kilka propozycji na świąteczne upominki to zaledwie niewielki procent pomysłów na prezenty, które można przekazać klientom. Wybraliśmy te dla nas najciekawsze. Inwencja twórcza i wyobraźnia nie znają jednak granic.
Powodzenia w wyborze najlepszych świątecznych upominków!