Nawet największe firmy o ugruntowanej pozycji na rynku wiedzą, że właściwa reklama usług lub produktów jest procesem ciągłym i długotrwałym. Żeby odnieść sukces, trzeba stosować różne rodzaje działań reklamowych. Jedną z popularnych form promocji jest udział firm w wydarzeniach branżowych, takich jak targi czy konferencje. Z perspektywy marketingowej najważniejszą zaletą tego typu wydarzeń jest możliwość bezpośredniego kontaktu firmy z obecnymi oraz potencjalnymi klientami. Konferencje i targi są również doskonałą okazją do nawiązania lub zacieśnienia relacji z partnerami biznesowymi, a także zaprezentowania oferty lub budowania wizerunku marki. W osiągnięciu tych celów pomagają różnorodne materiały promocyjne, których zadaniem jest przyciągnięcie uwagi publiczności. Gadżety promocyjne i druki reklamowe to najczęściej stosowana forma promocji. Również od tych materiałów zależy sukces wystawców na tego typu imprezie. O czym należy pamiętać, wybierając materiały promocyjne?
1. Promocyjne artykuły biurowe – klasyka, która zawsze się sprawdza
W naszym zestawieniu reklamowych gadżetów nie mogło oczywiście zabraknąć długopisów reklamowych i personalizowanych notesów (np. z logo tłoczonym na okładce). Taki zestaw jest doskonałym rozwiązaniem szczególnie dla uczestników konferencji, którzy będą mogli zapisać najważniejsze informacje przedstawione podczas danego spotkania czy wykładu. W zależności od rangi wydarzenia można wybrać proste plastikowe długopisy i notesy zeszytowe lub luksusowe przybory do pisania i np. kalendarz książkowy w oprawie imitującej skórzaną. Możliwości wyboru opisanych produktów są niezwykle szerokie. Artykuły biurowe to produkty wszechstronne i uniwersalne.
2. Gadżety ekologiczne są na czasie
Aby wyróżnić się spośród innych wystawców, warto wybrać wersje ekologiczne gadżetów, np. ołówki i długopisy w drewnianej oprawie, bambusowe pióra, bawełniane torby z nadrukiem firmowym. Zanim zdecydujemy się na konkretny gadżet, musimy określić, kto będzie odbiorcą, co chcemy osiągnąć za pomocą wybranych materiałów promocyjnych i gdzie będziemy je rozdawać. Produkt musi zostać odpowiednio oznakowany – firmowym logo, ew. także danymi kontaktowymi – dzięki czemu natychmiast zostanie powiązany z promowaną firmą.
3. Słodka reklama, czyli przez żołądek do serca… klienta
Innym produktem często stosowanym na targach są słodycze reklamowe. Odpowiednio oznakowane cukierki czy inne słodkości pomagają nawiązać kontakt z odwiedzającymi stoisko wystawowe. Na pewno znajdzie się wielu chętnych na pyszną krówkę lub ciasteczko – oczywiście w opakowaniu w kolorach marki i z firmowym logotypem. Tylko od wystawców zależy, czy skorzystają z okazji i przekształcą apetyt odwiedzających na słodycze w apetyt na promowaną usługę lub produkt.
4. Gadżety informacyjne – najbardziej praktyczne rozwiązanie
Bardzo często wystawcy decydują się rozdawać materiały informacyjne w postaci plików nagranych na przenośną pamięć USB. Pamięć USB to współcześnie w zasadzie integralna część każdej konferencji. Na pendrivie z nadrukiem w postaci logo firmowego możemy umieścić wszystkie ważne informacje, które chcemy przekazać klientowi – prezentacje, wideo i pliki graficzne. Taki gadżet nie stanowi obecnie znacznego obciążenia dla budżetu promocyjnego. Nie możemy również zapomnieć o informacyjnych materiałach drukowanych, jak np. roll-upy, które już z daleka przyciągają wzrok do stoiska targowego.
5. Prezenty na firmowe imprezy
Niesłabnącą popularnością cieszą się proste gadżety, takie jak breloczki czy smycze reklamowe. Celem takich produktów jest dotarcie do jak największej liczby osób w celu zwiększenia rozpoznawalności marki i utrwalenia pozytywnego wizerunku w świadomości odbiorców. Przemyślane prezenty reklamowe oferowane zwiedzającym na targach i konferencjach z pewnością pomogą w osiągnięciu celów promocyjnych.
Wysoka jakość najważniejsza
Targi stanowią jedną z najlepszych możliwości skutecznej promocji firmy. Tego typu wydarzenia dają również możliwość nawiązania partnerskiej współpracy i pozyskania wartościowych kontrahentów. Dlatego warto się do nich przygotować, wyposażając stoisko w odpowiednio dobrane gadżety firmowe. Wszystko zależy od charakteru wydarzenia, w którym uczestniczy firma, oraz branży, w jakiej działa. Materiały reklamowe i promocyjne gadżety muszą być także dostosowane do sposobu dystrybucji – przed ich zamówieniem trzeba rozważyć, czy będziemy przekazywać je np. przedstawicielom kluczowych partnerów biznesowych, czy rozdawać „masowo”. Najważniejsza jest dobra jakość materiałów, dzięki której budujemy pozytywny wizerunek firmy jako wiarygodnego partnera. Kolejna ważna cecha to praktyczność. Na targach i konferencjach rozdawajmy materiały przydatne, z których potencjalny klient będzie chciał skorzystać. Promocyjne gadżety powinny być również ciekawe. Chociaż konwencjonalne materiały drukowane działają najlepiej, nie oznacza to, że muszą być nudne i powtarzalne – niech zapadają w pamięć oryginalną formą i interesującą treścią.
Standard czy premium?
Wybierając zestaw gadżetów, dobrze jest podzielić je na dwie kategorie. Jedna to gadżety premium, czyli te droższe, a druga to tanie materiały promocyjne, które rozdamy w setkach egzemplarzy, bez ponoszenia dużych kosztów. Firmowe gadżety z nadrukami przygotowanymi na targi powinny być nie tylko praktyczne oraz dopasowane do specyfiki imprezy, ale także wykonane z klasą i wyczuciem stylu. Im więcej elegancji i finezji, tym lepiej. Forma prezentacji logo oraz systemu identyfikacji wizualnej firmy jest niezwykle istotna. Nie należy zapominać, że targowe materiały promocyjne mają przypominać o marce. Trzeba upewnić się również, że projekt materiałów zostanie wykonany przez specjalistów, którzy dobrze znają świat nowoczesnego designu i marketingu wizualnego.
W targach biorą udział dziesiątki wystawców, a każdy uczestnik chce odwiedzić jak najwięcej miejsc. Spędza niewiele czasu przy każdym stoisku, często prosi o ulotkę lub katalog produktów czy wizytówkę i już po chwili idzie dalej. Odpowiednio dobrane materiały promocyjne z logo firmy sprawią, że odwiedzający nie zapomną o marce, nawet jeśli szybko opuszczają stoisko. Rozdawanie gadżetów promocyjnych to sympatyczny gest, który zawsze wzbudza pozytywne odczucia.
Leave a reply